Wednesday, May 28, 2014

1.5.1. Profesionalus Klientu Aptarnavimas - Darbo ir elgesio kultura

GrazuteRoom

Darbo kultura - tai sugebejimas dirbti profesionaliai, tiksliai, taupiai, maksimaliai produktyviai ir kokybiskai atkakliai ieskant vis racionalesniu ir efektyvesniu darbo metodu. Darbo kultura - tai atsakomybe uz pavesta darba, kuri virsta iprociu, tai stiprus pasitekinimo jausmas, kad gerai atlikai darba.  Kartu tai nesitaikstymas su rutina, neukiskumu ir svaistymu, bet kokias nukrypimais nuo kolektyvines morales normu.
Profesionalizmas - darbo kulturos desnis ir pirmasis jos pozymis. Darbsciam zmogui patiketas darbas bus padarytas laiku ir kokybiskai, Todel nuolat siekiama buti geru specialistu, tobulinti meistriskuma ir siekti auksto aptarnavimo lygio. Kirpejo kultura - tai zinios, sugebejimas, o sugebejimai - tai nagingumas, miklumas ir nuovoka.
Siandien klientai labai kreipia demesi i tai, kaip juos aptarnauja. Daugeliu atveju klientu aptarnavimo kokybe yra esminis pasirinkima lemiantis faktorius. Jis arba skatina pasitikejima, arba vercia ieskoti ko nors kito.
Klientai, ivertindami sugebejima patenkinti poreikius, atsizvelgia i dvi pagrindines serviso kategorijas: jie vertina kirpejo sugebejima teikti patikima aukstos kokybes paslauga, kuri tenkintu ju poreikius, ir pripazinti bei vertinti juos kaip vartotojus. Sie poreikiai yra vadinami asmeniniais poreikiais.
Klientu asmininiu pereikiu tenkimas yra kirpeju serviso veiklos pagrindas:
1. Kliento savo vertes pajautimo tausojimas ir stiprinimas
2. Atidus isklausymas ir reagavimas isijauciant i klienta
3. Pasiulymu teikimas ir kliento skatinimas siulyti idejas
Galima paklausti, kas tai yra vertes pajautimas, kaip ji galima tausoti ir stiprinti? Paprastai tariant, tai yra savigarba, musu paciu nuomone apie save. Kadangi stengiamasi tausoti ir stiprinti klientu savigarba, tai reiskia, kad jie yra traktuojami su pagarba. Tai padeda klientams geriau apie save galvoti.
Serviso srityje tai yra svarbiausias igudis. Kai vartotojai bus aptarnaujami saziningai ir su pagarba, jie bus patenkinti tiek servisu, tiek gauta preke. Kadangi vartotojas yra pirmutine priezastis, del kurios egzistuoja organizacija, mums svarbu stengtis is visu jegu, atlikti visus veiksmus, svarbius vartotojui.
Pradesime nuo to, koks yra skirtumas tarp savo vertes pajautimo, tausojimo ir stiprinimo.
Stiprinant savo vertes pajautima, dar reikia imtis papildomu pastangu klientui pripazinti. Savo vertes pajautimo stiprinimo pavyzdys gali buti kliento pagyrimas uz geras idejas arba daikto prieziura, pasitikejimo parodymas uz jo sugebejima orientuotis situacijoje arba padeka uz papildomas pastangas.
Ir tausojant, ir stipriant savo vertes pajautima, svarbu atsiminti, kad busite tuo veiksmingesnis, kuo konkretesnis busite. Tegul jusu klientas tiksliai zino, uz kokius veiksmus ji gariate. Tai uztikrins, kad jis visiskai pajus pastangu poveiki.
Labai svarbu nuosirdumas. Niekas taip neatstumia zmogaus kaip nuosirdumo stoka. Vertetu prisiminti sena posaki:  "jei negali pasakyti ko nors gero, geriau nieko nesakyk". Konkretumas ir nuosirdumas yra du budai kuriuos galima efektyviai panaudoti aptarnaujant klienta.
Toliau pateikiamos pagrindines taisykles, padedancios tausoti ir stiprinti klientu savo vertes pajautina:
- klienta laikykite labai svarba asmenybe
- kai tik imanoma, girkite klienta
- bukite mandagus ir paslaugus
- reikskite pripazinima
Mandagaus elgesio taisykles paprastos ir ismintingos. Jeigu nori, kad tave gerbtu ir butu tau atidus, - gerbk kitus, buk atidus aplinkiniams. Gerbk kito zmogaus paziuras, skoni, iprocius net tada, kai tau jie nepatinka, o savo nepritarima pasistenk pagristi, irodyti. Brangink kito zmogaus laika - neveluok i darba.  Netvarkingumas kelia nepasitikejima. Atmink, kad pagal tai, kaip tu ieini, atsisedi, valgai, laikai rankas, kokius pirmuosius zodzius pasakai, zmones sprendzia apie tavo kultura, issiauklejima.
Taktas - tai zmogaus sugebejimas atrasti bendravimo su kitais zmonemis buda, kuris atitiktu konkrecias aplinkybes, situacija. Taktiskos eigsenos esme sudaro zmogaus sugebejimas isivaizduoti save kitu zmoniu vietoje, todel reikia issiugdyti savyje jautru, atidu, poziuri i zmogu.
Taktas - tai sugebejimas kurybiskai eigtis su kitais zmonemis, reikalaujantis ypatingo talento bendrauti.
Jeigu zmogus issiugdo takto jausma, jis visada suras teisinga sprendima, pasielgs kulturingai ir graziai. Jautri, atsargi, delikati, apdairi elgsena su kitais - butina tikrai zmon\gisku santykiu salyga.
Isorine kultura - nemaza visuomenine vertybe. Isaukletas, mandagus, mokantis elstis zmogus gerina psichologini kolektyvo klimata, padeda kitiems bendrauti.
Zmogaus gyvenimas - ne tik darbine veikla. Kiekvienas esame susije su istisu ivairiu zmogisku santykiu pasauliu: namie, seimoje, su draugais, gatveje, viesose vietose. Kasdien turime patenkinti materialinius ir dvasinius poveikius. Savo poziuri i visuomene, i zmones, i save isreiskiame poelgiais, veiksmais.
Tikruoju issiauklejimu aprepiami visi zmogaus santykiai su ji supanciu pasauliu, apibudinama visa vidine ir isorine jo kasdieninio gyvenimo sankloda.
Issiauklejimas - tai ne kas kita kaip menas sugyventi su kitais zmonemis draugiskai ir buti zmogiskam bei kuriuo savo prigimties pasireiskimu.
Skiriame vidine ir isorine kultura, nors toks skirstymas salygiskas.
Vidine kultura - tai pirmiausia zmogaus sielos turtingumas: protinis ir dorovinis issivystymas, platus akiratis ir interesai, taip pat tai, kas vadinama jausmu kultura. Sviesus protas pajegia savarankiskai issiaiskinti sudetinga klausima, surasti teisinga iseiti is konkrecios situacijos, suabejoti isgirdus pavirsutiniska nuomone ar pasenusi supratima. Tokio zmogaus mintys ir poelgiai doroviskai tyri, jis gerbia kita asmeni, rupinasi kitais zmonemis, ypac vyresniais ir jaunesniais. Jam budingas orumas, kuris neleidzia elgtis nedorai, nekukliai, pataikauti savo kaprizams, uzgaidoms, kataip sakant, jis sugeba gyventi isdidziai nepamindamas savo garbes ir samoningai kontroliuodamas savo elgasi. Kai issiugdai siuos bruozus, tampi issiauklejusiu, kulturingu, dvasiskai tobulu zmogumi.
Isorine kultura - tai priimtu elgesio, padorumo normu laikymasis, be kuriu neimanomas bendras zmoniu gyvenimas ir veikla. Tai - mandagumas, mokejimas bendrauti, kalbetis su zmonemis, tvarkinga buitis, rupinimasis savo isore. Per savo daugiaamze istorija zmonija issiugde nemazai bendravimo ir elgesio igudziu, kurie, atidziau pazvelgus, turi didele visuomenine reiksme. Pavyzdziui, nuo to, kaip bus padaryta pastaba - pagarbiai ar siurksciai, kokiu tonu bus kalbamasi su tavimi - atsainiai ar gerasirdiskai, labai priklauso nuotaika, kuri butina darbui ir poilsiui.
Kadangi zmogaus grozis reikiasi jo visapusisku issivystymu ir darna, galite tvirtinti: isaukletas, kulturingas zmogus grazus savo isore ir dvasia.
Estetinis zmogaus ellgsenos vertinimas glaudziai susijes su zmogaus ir jo poelgiu doroviniu, etiniu vertinimu.
Zmoniu elgsena nagrineja savarankiskas mokslas - etika, bei tuo domisi ir estetikai. Buti geram - teikti zmonems geri, buti jiems geronoriskam, demesingam, jautram.

Ka jums butinai reikia atsiminti
1. Klientas moka jums uz paslauga ir tikisi is jusu gauti:
- demesi ir sypsena
- pagarba
- padeka, kad pasirinko jusu salona
2. Klientas bus patenkintas, jei jus:
- suteiksite jam idomia ir reikalinga informacija, ismintingai patarsite,
- suprasite jo pageidavimus
- atidziai isklausysite jo pretenzijas
- atsiprasysite, jei padarete klaida, sugaisinote ar pan.
3. Klientui nesvarbu, ka jus galvojate ir kaip jus jauciates:
klientas atejo i salona patenkinti savo poreikiu ir turi teise nekreipti demesio i jusu poreikius
4. Jei jus tikites tik kulturingu ir mandagiu klientu, tai sugadinsitesavo nervus
Zmones buna ivairus ir jus neturite bandyti ju peraukleti. Kiekvienas jusu klientas nusipelne gero aptarnavimo ir sypsenos.
5. Kuo labiau patenkinti bus klientai, tuo lengviau jums bus dirbti, tuo daugiau klientu sulauksite ir daugiau uzdirbsite
Kai gera kitiems, bus gera ir jums.

GrazuteRoom

No comments:

Post a Comment